úterý 18. listopadu 2014

17/11/2014 - Restaurant Day Nymburk + recept

V sobotu proběhlo další pokračování mezinárodní akce jménem Restaurant Day. Jelikož jsem minule byla ochutnávač, chtěla jsem si to zase "užít" i z té druhé strany stolu. Pokračování článku a video po prokliku.

Už někdy od září jsem měla jasno v tom, co budu vařit - kukuřičnou polévku. Je lehká na přípravu a mám ji moc ráda. Jenže to chtělo vymyslet něco, co by tuto polévku ozvláštnilo a tak jsem při jednom vaření do ní dala pár lžic sezamového oleje, trošku kari a nakonec i trochu zázvoru. Po bytě se rozvoněla Asie, že i L. se přišel podívat co to vařím. Ochutnávala jsem trochu opatrně, bála jsem se chuti. Ovšem ta chuť! Byl to jasný krok k listopadovému RDN. 

 

Začátkem listopadu jsem se začala rozmýšlet, jak provedu přípravu polévky. Bez mučení se přiznám, že k přípravě polévek používám gelové bujóny. Nebylo by ovšem fér připravit na RDN polévku z bujónu a tak jsem se rozhodla pro zeleninový vývar. Také jsem zjistila, že nemám dostatečně velký hrnec. RDN pomalu ale jistě klepal na dveře a tak bylo na čase začít něco chystat. 

STŘEDA
Začala jsem zdobit dýhové lžičky washi páskami. 

ČTVRTEK
Jeli jsme vše nakoupit a já dala vařit první várku vývaru. Moje nezkušenost mne dohnala. Uvařila jsem si sice týden předtím zkušební vývar a ten dopadl jakž takž dobře, vařila jsem pouze málo zeleniny a tak jsem si řekla, že to zvládnu i potom. Ouha! Zeleniny jsem měla velké množství (plný 5 litrový hrnec a také 3 litrový) a dala jsem ho vařit. Vařím půl hodiny a vývar stále bílý. Vařím hodinu a půl a vývar dostává barvu, ale pořád je slabý, přilévám půllitr vody. Po dvou a půl hodinách vypínám a zjišťuji, že z obou hrnců mám pouze dva litry vývaru! Panikařím.

PÁTEK
Dojeli jsme k našim pro plynový vařič i se stolem (ještě jednou díky tati!) a pro hromadu zavařovacích sklenic a po cestě jsme se stavili pro další zeleninu do vývaru. Od mamky se dozvídám, že jsem to vařila zbytečně dlouho a vlastně špatně. Dala jsem tedy vařit opět velký a menší hrnec plný zeleniny, ale teď už si hlídám jak ho mám vařit! Po 40 minutách jsem zcedila vývar a mám krásných 5 litrů vývaru. To už je přijatelné množství a tak se vrhám na přípravu samotné polévky. Jako zdobení polévky jsem si připravila slaninu. Jednu dávku jsem dala péct do trouby a zbytek jsem pekla na pánvi. Tu dávku v troubě, jsem samozřejmě spálila. Nesmím dělat několik věcí najednou. Ve 23 hodin jsem nalila poslední zbytek hotové polévky do sklenice. Chvíli jsem polévku chladila na balkóně, aby se z toho naše lednice nezbláznila. 

SOBOTA - DEN D
Vstali jsme kolem 8 ráno. Nachystala jsem si všechny potřebné věci na jednu hromadu a kolem 9 jsme vše naskládali do auta. Vyrazili jsme ještě do Alberta pro čerstvé bagetky (které nakonec nikdo moc nechtěl, ale zachránily stánek Trhanej vepř) a nám pro snídani a vyrazili jsme směr hradby. Já jsem si hned myslela, že tam budeme brzy, ale L. tam chtěl být dřív, aby se to vše stihlo. Jaké překvapení bylo, když jsme zjistili, že pod hradbami ještě nikdo není. Tak jsme jeli k L. rodičům se nasnídat. Kolem 10 jsme tedy vyrazili znovu ale to už tam pár stánkařů začalo své stánky stavět. Díky tomu, že nám pomohl L. táta postavit stan, nám šla příprava velmi rychle. Již po půl 11 jsem měla stánek připravený a tak jsem měla chvilku čas dozdobit malé sklenice s polévkou "Vem si mne domů". V 11 hodin se začali hromadit lidé, jenže já ještě neměla ohřátou polévku. Trvalo to až překvapivě dlouho. Tento problém mne pronásledoval vlastně celý den. Příště to musím udělat jinak a mít s sebou dva hrnce. Děkuji mému L., že mi celý den pomáhal.

 

Tady je i videosestřih, který natáčela Kuchařinka!



A tady je odkaz na fotoalbum od Marek Velechovský Photography na facebooku.

Dle spokojených výrazů a mnoho pochvalných slov soudím, že polévka byla dobrá a chutnala. A proto tu mám pro vás recept na tuto polévku! Ráda bych ještě upozornila návštěvníky, kteří si brali recept u mne ve stánku, je tam drobná změna.


Kukuřičný krém s asijským šmrncem (vegan friendly)

Budeme potřebovat:
- 1 větší cibuli
- 2-3 stroužky česneku (podle toho jaký má říz)
- 1 lžička nastrouhaného zázvoru
- 3 lžíce rostlinného oleje
- 2 lžíce sezamového oleje
- 300 g mražené kukuřice (změna!)
- 1 l zeleninového vývaru
- 1 lžička žlutého kari prášku
- sůl a pepř na dochucení

Můžeme ozdobit:
- opečenou slaninkou na kousky
- 1 lžičkou nebo 1 lžicí (jak kdo má rád) zakysané smetany
- petržilka / pažitka
- pár kapek sezamového oleje

Postup:
Do hrnce dáme oleje a cibuli, kterou jsme si nakrájeli na menší kousky, opečeme lehce do zlatova. Poté přidáme česnek, zázvor, kari a lehce orestujeme. Zalijeme vývarem a přihodíme kukuřici. Vaříme asi 10 - 15 minut. Uvařenou polévku rozmixujeme tyčovým mixérem, ochutnáme a dochutíme solí a pepřem. Pokud chcete můžete ještě před dochucením solí a pepřem polévku přecedit přes velmi jemné sítko, aby v ní nebyly slupky od kukuřice. Dle potřeby dozdobíme a podáváme. Dobrou chuť!

Autor receptu: Polejvárna - Barbora Hlaváčová
                          http://emcasworld.blogspot.cz
Restaurant Day Nymburk - 15. 11. 2014

Žádné komentáře :

Okomentovat