středa 25. prosince 2013

24/12/2013 - Vánoce, jak je slavíme my

Na Vánoce se těším každý rok ... vlastně už hned jak ty jedny skončí. Letos to bylo trošku komplikovanější, ale o to povedenější! 

Každého 23. prosince máme se ségrou a tátou tradici, kdy stavíme stromek. Máme sice umělej, ale krásnej a velikej. Nebylo by na tom ovšem nic divnýho, kdyby nám u toho místo koled nehráli AC/DC nebo IRON MAIDEN :) Jelikož ale mamka šla 24.12. do práce na noční, zdobil se stromek už v pondělí. Já jsem nezdobila, neboť jsem Milému vařila večeři - měli jsme naší Štědrovečerní. Vařila jsem kukuřičnou polívku, lososa ve slanince a kupovaný bramborový krokety (hamba na mě!)

Na Štědrý den ráno nás mamka vzbudila UŽ v půl 8 ráno! "Holky přišel Ježíšek, pojďte honem dolu!" se ozývalo celým barákem, společně se zvoněním zvonečku. Obě se ségrou jsme rozespale zahlučely něco "hm, jo už jdu...". Já miluju tohle "divadýlko". Je to to, co mě na Vánocích baví, ikdyž už jsme velký holky. U snídaně jsme si rozbalovali dárky a já jsem to šla ještě kempnout na dvě hoďky do hajan. Před 14h jsme se přichystali a odjeli jsme k babičce do "hotelu Zálabí" (dobrá přezdívka, ne? :D), kde už čekala teta, strejda a bratranec. Kolem 15:45 jsme se odebrali ke svátečnímu stolu. Vždycky když někomu řeknu kolik máme chodů - zděsí se. Máme prostě tradiční večeři a nikdo, krom hospodyně nesmí vstát od stolu. Když všichni dojí večeři děda jde "na záchod" a vedle z pokoje se ozve zvoneček a děda volá, že tu je ten Ježíšek. Odhrne předěl mezi obývákem a jídelnou a my se hrneme ke stromku a rozdáváme dárky. 

25.12. jdeme na oběd ke druhé babičce. Přijede i druhá teta se strejdou a bratranec se sestřenicí. Po obědě se rozdají dárky a u kávičky se ujídá cukroví.

Miluju tohle naše slavení Vánoc!

A teď k tý večeři ...


Aby bylo alespoň na ten chléb se solí.

Houbovník - pro bohatství. Neplést s houbovým Kubou!

Domácí hrachová polívka - pro peníze.

Salátek a "kužízek" asi jen tak :D

Jáhelník - pro štěstí.

Kompot z 9 druhů ovoce - pro zdraví.

a na konec dárečky!

Žádné komentáře :

Okomentovat