středa 14. května 2014

Vařím #2 - Domácí bagetobulky

Dnes mám pro vás receptík na domácí bagetobulky, které budu podávát ve dvou variantách na celosvětové akci Restaurant Day v Nymburce. Postup je celkem jednoduchý. Já jsem z této dávky vytvořila 16 menších bulek.

POTŘEBUJEME:
3 hrnky hladké mouky
půlku kostičky droždí
2 lžičky soli
špetka cukru
1 hrníček vlažné vody


POSTUP:
Do hrnku s vlažnou vodou rozdrobíme droždí a přidáme špetku cukru. Necháme 5 minut odstát. Mezitím do mísy nasypeme 2 a půl hrníčku mouky (zbytek máme na dosypávání) a sůl. Promícháme a ve středu uděláme důlek. Nalijeme "kvásek" a začneme promíchávat dokud se nevytvoří velmi lepivé těsto, ale kompaktní. Po malých částech dosypáváme mouku a hněteme. Ve finále by to těsto nemělo po okrajích mísy moc lepit. Necháme alespoň hodinu kynout. Poté opatrně těsto vyndáme na pomoučený stůl a rozdělíme na části. Části vezmeme a velmi jemně bez zbytečného mačkání vypracujeme do kuličky, splácneme a položíme na plech s pečícím papírem. Necháme opět kynout alespoň 30 minut. Necháme předehřát troubu na 200°C, bulky potřeme mlékem a dáme péct. Nejsem schopná vám říct jak dlouho, záleží na velikosti. Já jsem je pekla asi 25 minut.

Žádné komentáře :

Okomentovat