čtvrtek 27. září 2012

London baby - day #1

Miluju Londýn. Splnil se mi sen.

Těch pár dní bylo neskutečných. Byla jsem tam se svojí skvělou kamarádkou (troufnu si říct, že je pro mně něco jako druhá ségra - věkem by to i odpovídalo :D) Miou. Dny plné smíchu, radosti, ale i zklamání (třetí den, kdy naše průvodkyně hnala jako splašená, že jsem ani nestíhala fotit ... taky sme se od nich odpojily, že? :D). Dny, kdy jsem se konečně na ulici cítila, tak anonymně. Dny, kdy jsem nemyslela na nic jiného, než "Tohle musim vidět, tohle musim vyfotit, vyfotíš mě?". Dny, kdy jsem se rozhodla pro pár věcí, které chci změnit.

Fotoreport bude rozdělen po dnech. Fotek je celkem 1114 (ehm, manuál a mé nezkušené ruce, no) a já jich vybrala 173. Mia taky nějaký vybrala :)


Den první

Den začal velmi brzi ráno. Do Calais jsme přijeli v půl třetí místního času (-1h) a trakjekt nám jel až ve 4. Prošli sme pasovou kontrolou bez problémů. Jen na mou občanku koukal brit nějak dlouho a přejížděl z ní na mě sem tam. Znervózněla jsem. Nakonec řekl něco jako "welcome" a šla jsem. Co dělat hodinu a půl v přístavu ve tmě? No jasně fotit! Fotek je mnoho, ale jak jsem řekla, mám nešikovný ruce a nebo blbě stojim či blbě koukám. Šly jsme se podívat přímo i k moři (Chápejte, já jela úplně poprvý někam ... když nepočítám Vídeň a Žitavu.) a našla jsem dokonce i mušli ... smrděla hodně :D Potom sme stáli všichni u autobusu a kecalo se. Poznala jsem další nový lidi a jsem ráda! Na trajekt jsem si vzala batoh plný věcí a igelitku s polštářkem a dekou. Nepotřebovala jsem ani jednu věc z batohu (snad jen ten "neopravenej" mobil ...). Při posledních 20ti minutách plavby na nás přišel samozřejmě ten největší spánek. Těsně za Doverem většína z autobusu ještě usla, včetně mě i Mii. Kolem 7dmé se stavělo kdesi na benzínce na ranní hygienu. Od Londýna nás dělila hodina kousek. Byla jsem nervózní, tolik jsem se těšila.

Konečně Londýn! Po tak nějak prospané hodince jsme dorazili do centra. Autobus nás vysadil u St. Paul's Cathedral. Nádhera. Od katedrály jsme šli na Milenium bridge. Jako skalní fanynky Harryho Pottera, jsme si dělaly srandu, že je tenhle most postavili znovu či je to hologram :D Na druhé straně řeky Temže na nás čekala Tate Modern galerie. Tu jsme měly v Miou v plánu druhý den. Všichni jsme se zase vrátili po mostě zpět ke katedrále. Dál jsme pokračovali ... už ani nevím kolem čeho jsme šli. Další naší zastávkou bylo Museum of London. Venku nás zaujala Lomowall, která byla i uvnitř. Musím říct, že první část dějin Londýna, zejména pravěk atd. mně vůbec nebavila, tak jsem to rychle prošla. Ostatní (hlavně pak ke konci) části byly krásně udělané. Mají tam i super interaktivní stolečky a obrazovky. Po prohlídce jsem samozřejmě navštívila jejich obchod. Koupila jsem si tam pár věcí, které jste měli možnosti vidět v New in postu. Z Museum of london se pokračovalo Londýnskýma uličkama k Monumentu. Teda řeknu vám, byla to fakt fuška! V půlce schodů z 311, to moje nohy a plíce chtěly vzdát. Ale já jsem řekla ne! a šlo se dál. Nahoře jsem málem umřela :D Výhled byl krásný :) Z Monumentu se šlo k Toweru. Do Toweru jsme nakonec s Miou nešly. Rozhodly jsme se že přístě, stejně jako London Eye a Madame Tussauds :) Místo prohlídky jsme měly 2 hodiny rozchod. Rozhodly jsme se jít najíst, protože jsme jedly naposled ráno v autobuse. Dala jsem si slavné Fish&chips. Ryba chutnala skvěle a hranolky byly ucházající. Poté jsme šly nakupovat suvenýry další. Když se blížil čas setkání, tak jsme sešly dolu k molu a fotily sme se u Tower bridge. Projížďka další lodí byla super, ale mega se to houpalo :D Dojeli jsme do Greenwiche. Námořní muzeum i observatoř byla už bohužel zavřená. Křižník je fakt velká loď. Procházeli jsme se parkem a mě fascinovalo, jak briti opravdu do parků chodí. U brány na nás čekal autobus a odjeli jsme do Croydonu, kde bydlely naše rodiny.

Naší hostitelkou byla Aysha. Byla to malinká paní, ale strašně milá a hodná. Jelikož jsme se s Miou rozhodly a domluvily se s průvodkyní, že druhý den na Stonehenge a Windsor nepojedem - nastal problém! Nevěděly jsme jak se dostaneme do centra Londýna a tak začla moje první anglická prověrka. Naštěstí to dopadlo skvělě. Ona pochopila mně a já ji. Po večeři nás čekal tolik vytoužený spánek!





Trochu foukalo


















Lomo everywhere




Velkej árt


Důležitý detail těsně nadpopiskem - whaaat?!



Fuška, fuška to byla












To světýlko fakt neni photoshop.



Knock knock, můžu se k vám nastěhovat?







Další den již brzy :)

Žádné komentáře :

Okomentovat